• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Tiden går ut!

Zippi

Kunnig medlem
Poäng: 347
Blev medlem
31 Maj 2015
Meddelanden
295
Mottagna reaktioner
156
Poäng
347
Har fått inledande skuldsanering och nu i veckan går tiden/månaden ut för fordringsägarna att lämna in alla skulder vi har till KF. Haft den bästa månaden på väldigt länge, inga samtal eller brev. Men nu börjar alltså en ny jobbig väntan, inte alls som den väntan inför inledande, den var hemsk, men ändå en väntan igen. Hur länge fick ni som nyligen fått skuldsanering vänta efter den här första månaden? Jag skulle gärna se att vi fick behålla både november och decemberlönen innan man hör nåt.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 699
Mottagna reaktioner
12 984
Poäng
9 787
Så länge ingen invänt så är det inte orimligt att saneringen börjar i december
 

Zippi

Kunnig medlem
Poäng: 347
Blev medlem
31 Maj 2015
Meddelanden
295
Mottagna reaktioner
156
Poäng
347
Riktigt så långt har vi inte kommit än...jag menar förslaget till ev. betalningsplan, det är väl först efter att dom fått den, dom kan invända?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 699
Mottagna reaktioner
12 984
Poäng
9 787
Riktigt så långt har vi inte kommit än...jag menar förslaget till ev. betalningsplan, det är väl först efter att dom fått den, dom kan invända?
Då missförstod jag..
Det vanligaste är nog att invända när förslaget kommit men det finns inget som hindrar att man sätter sig på tvären redan när man anmäler slulden..
Är det bara vanliga lån osv som det gått på tok med brukar ingen protestera..
 

Zippi

Kunnig medlem
Poäng: 347
Blev medlem
31 Maj 2015
Meddelanden
295
Mottagna reaktioner
156
Poäng
347
Vi har nog ingen anledning till oro, det värsta som kunde hända, skedde ju precis innan inledandet så...inget har förändrats för oss och det finns inget smaskigt att hitta på oss tillbaka i tiden. Kan ju säga att vi hade höjden av otur två dagar innan vi skulle fått inledande först
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp